En hyllning till programmet ”Paint”

Av Rolf Granlund    Windows 7 har gjort mig uppmärksam på ett litet program som automatiskt har hamnat högst upp via min Startknapp. Ett litet hjälpmedel som alltid har funnits i Windows sedan tidernas begynnelse. Paint! Det lilla grafiska programmet som gör så stor nytta i mitt skrivande med Word när det gäller illustrationer. Via… Fortsätt läsa En hyllning till programmet ”Paint”

Det är skillnad på Beta och Beta

Intressant med det här med Beta. En Beta av en produkt kan locka till ett enormt intresse som exempelvis Beta 1 av SharePoint 2010. Jag deltog på Humandatas SEF 2009 16:e ? 17:e denna månad och slogs av samtliga presentatörers förtjusning över vad SharePoint 2010 kommer att innehålla. När sedan Beta 2 lanserades på måndagskvällen… Fortsätt läsa Det är skillnad på Beta och Beta

Dokument-ID i SharePoint 2010!

Äntligen kommer Dokument-ID i SharePoint 2010. Bättre sent än aldrig! Jag hoppas även att lösningen medför att man "bädda in" ID:t i sina dokument. Ett annat önskemål är även att Versionsnummer går att "bädda in". Med "Bädda in" menar jag att man kan använda dessa två viktiga informationer som gammaldags properties så att de kan… Fortsätt läsa Dokument-ID i SharePoint 2010!

Risker med Versionshantering av dokument i SharePoint

Jag har ägnat en hel del tid det här året med produkten DocAve från företaget AvePoint. Dessutom bloggar jag mer i min egen webb. Tack vare eller på grund av intensiva tester med DocAve så har jag funnit en del risker med versionshantering av dokument i just SharePoint.Läs mer på min blogg under rubriken DocAvehttp://www.rigit.se/docave/Lists/Anslag/Post.aspx?ID=6… Fortsätt läsa Risker med Versionshantering av dokument i SharePoint

Några bra detaljer med Xperian

Efter att jag nu klämt och känt på X1 så har jag även läst på och letat efter andra bra detaljer med denna nyhet. Detajer som jag uppskattar i mitt sätt att använda en Mobiltelefon och som jag tycker inte fått en relevant uppmärksamhet.BatteritidenSonyEricsson har sedan länge varit duktiga på att leverera telefoner med bra… Fortsätt läsa Några bra detaljer med Xperian

Vista är en god vän och även Word 2007

Jag skrev tidigare om Vista när det gällde byte av hårddisk och att Vista liksom "fattade" vad jag gjorde. Det finns ytterligare en detalj värt att framhålla. Vista vet vad jag kopplar in i form av slavskärm eller projektor!Jag har för mig att det hela rockade loss efter Vista SP1. Alltså det är slut med… Fortsätt läsa Vista är en god vän och även Word 2007

Riktig Mobilitet för privatpersoner?!?!

Vi kommer att kunna köra Exchange, Communicator, SharePoint och Live Meeting i form av en tjänst för runt 100 spänn per månad från och med Mars. Nja.. för företag kan det vara attraktivt men inte för min stora familj på 7 personer. 700 spänn i månaden är för dyrt!Microsoft lanserar sin molnlösning först i USA… Fortsätt läsa Riktig Mobilitet för privatpersoner?!?!

Jag är besviken på Windows Home Server

Windows Home Server saknar den viktigaste funktionen enligt min mening. Låt mig kalla den Exchange Home Edition! Hade den funktionen funnits med hade jag knatat iväg till en butik och köpt Windows Home Server omgående. Nu tillför den inte speciellt mycket i min mobila värld av önskemål.Som du sett av mina tidigare inlägg så är… Fortsätt läsa Jag är besviken på Windows Home Server

Exchange Synk i Mobilen, men ingen Domino Synk?

När man läser specifikationerna för en telefon så finns numera alltid Microsofts Exchange eller ActiveSynk som en standardmöjlighet. Men IBMs motsvarighet Domino saknas helt! Hur kommer det sig? Har IBM helt missat att det idag är en självklarhet inom företag?Är det inte som så att den här faktorn är det starkaste skälet till att många… Fortsätt läsa Exchange Synk i Mobilen, men ingen Domino Synk?

Varför Windows Mobile 6 är så bra!

SonyEricsson kommer med Xperia, HTC kommer mer och mer liksom Samsung. Även "gamla" HP (IPAQ) flyttar fram positionerna. Jag har ingen statistik att luta mig mot, det är mer en känsla efter många år med handhållna hjälpmedel.Det hela handlar enligt min mening om Windows Mobile 6. Operativsystemet har mognat och jag upplever det som stabilt… Fortsätt läsa Varför Windows Mobile 6 är så bra!