Word 2007 har redan stöd för PDF!

Angående artikeln Microsoft kovänder om dokumentformat. Visserligen får man först ladda ner funktionen men med hjälp av den kan man redan idag spara sitt dokument i pdf eller xpf direkt i Word. Så jag undrar vad som menas. Så en braskande nyhet är det inte ur den synvinkeln!Kanske menar man ökad funktionalitet så att man… Fortsätt läsa Word 2007 har redan stöd för PDF!

SharePoint 2007 är inte låst mot enbart Active Directory

En nyhet som kom i och med SharePoint 2007 är att man kan knyta Userhanteringen mot en annan "User Authenticator" typ Domino från IBM eller någon annan databas med Users inom organisationen. Visserligen får man leta efter information om hur det går till, men det går enligt Microsoft!Naturligtvis är det nog som så att det… Fortsätt läsa SharePoint 2007 är inte låst mot enbart Active Directory

Den största fördelen med Microsoft SharePoint!

Först, Tack "aljapaco" för din kommentar till den anonyma signaturen "Experttips" som kommenterade artikeln om min bok "Kvalitetsutveckla med SharePoint 2007". Han sa "bygg inte fast er information i SharePoint". Han har så in i vassen fel, speciellt när det gäller dokumentarkiven i SharePoint!SharePoint är en öppen lösning när det gäller dokumenthanteringen eller "Document Management" som… Fortsätt läsa Den största fördelen med Microsoft SharePoint!

Om proprietär/stängd kod och konsekvenser

OpenSource kunniga har infört ordet proprietär för att misskreditera framför allt Microsoft sätt att leverera lösningar i sin iver att framhålla sina egna favoritlösningar som något bättre. Jag undrar jag...Hoten på Internet ökar lavinartat och företeelsen kallas sammantaget för Malwareindustrin. Deras attacker och lömska grepp bygger på brister i programvarors lösningar. Det problemet är gemensamt både… Fortsätt läsa Om proprietär/stängd kod och konsekvenser

EUs OpenSource Lobbyister har tyvärr medvind

Böterna som EU pålagt Microsoft är ren idioti! Microsoft är den enda spelaren vad jag kan se, som har ett medvetet program mot Malevareindustin. Ändå bötfälls företaget?!? Är det inte en form av politisk avgift?Varför bötfälls inte Google som i sina sökresultat spelar malwareindustrin i händerna. Google är en form av Malwareindustrins skyltfönster på grund… Fortsätt läsa EUs OpenSource Lobbyister har tyvärr medvind

Kvalitetsutveckla med SharePoint 2007

Har du funderat runt följande 10 frågor? Om du är verksam i ett större företag eller en större organisation så kanske frågorna känns bekanta? Men hur är det med svaren?Har du någonsin sett ett företag som drivs med stöd av fungerande processer?Har du sett processritningar införda i praktiken?Har du sett ett företag som använder definierade… Fortsätt läsa Kvalitetsutveckla med SharePoint 2007

Kvalitet är lönsamt!

Dokumentation baserat på dokumentmallar, Programkod baserat på programmeringsregler, processer som stödjer verksamheten och förenklar handgreppen för den enskilde, Verksamhets- eller Driftshandböcker som beskriver hur det hela ska gå till. Listan kan göras lång vad som är kvalitet inom företag. Bristande kvalitet är ett av problemen när det kommer till säkerhetsbrister inom IT, vilket Microsoft tog… Fortsätt läsa Kvalitet är lönsamt!

UAC är som en god vän som vågar säga ifrån

"Vista gjort för att vara irriterande"! Som det har blivit nu 2008 så är det faktiskt nödvändigt att larma! UAC är till för att VARNA för MALWARE och andra installationer av oönskad programvara. Föredrar ni att kod åker in i er dator utan att ni märker det? Vista är det första operativsystem där du som… Fortsätt läsa UAC är som en god vän som vågar säga ifrån