Nokia, kolla Samsungs utbud just nu!

I väntan på Nokias smartphones med Microsoft OS Phone 7 eller vad det nya nu heter så ökar åtminstone mina förväntningar på vad som komma skall. Ett mått på vad jag förväntar mig kan ses hos Samsungs produktserie. 1. Lågbudget, Galacy Ace 2. Dyr men bäst, Galaxy SII 3. Större och bra, Galaxy Tab Dessutom… Fortsätt läsa Nokia, kolla Samsungs utbud just nu!

Nokia, det tar för lång tid!

Nokias kommande Windows Phone telefoner dröjer och dröjer. Jag har under flera år varit en flitig användare av olika Windows-telefoner i versionerna WIndows Mobile 5.x och 6.x. Att en användare håller fast vid ett OS och därmed ett telefonmärke beror på att man vänjer sig vid hur telefonen fungerar. Man känner sig hemma även när… Fortsätt läsa Nokia, det tar för lång tid!

Microsoft Word 2010 en bov i dramat!

En irriterande tendens på det skrivande området är särskrivningar. Många förfasar sig över att särskrivningarna ökar av någon anledning. Vi kan se det i annonser, i texter på webben och till och med i tidningsartiklar där de borde vara bannlysta. Jag säger det på en gång! - Jag gillar Microsoft Word och speciellt Word 2010!… Fortsätt läsa Microsoft Word 2010 en bov i dramat!

Chromebook nya tidens tunna klient!

Tunna klienter har funnits ett tag inom företag men nu kommer Google med Chrome OS och Chromebooks vilket betyder att den tunna klienten når privatmarknaden. Ungefär som när Smartphones dundrade in med appar, vilket alltså redan fanns inom företagen fast som telefoner utan telefonmöjlighet och som gick under begreppet handdator. Intressant utveckling. Kanske är det… Fortsätt läsa Chromebook nya tidens tunna klient!

Jag fick även ett Virus-angrepp!

Mitt Aprilskämt var inte helt och hållet lögn och fantasi. Jag ägnade förmiddagen med att städa upp efter att Microsoft Security Essentials gjort sitt jobb med den äran tidigare under veckan. Så här gick det till. Jag har en mejlbox som jag mer eller mindre avser att avveckla och som jag öppnar på tok för… Fortsätt läsa Jag fick även ett Virus-angrepp!

Mest naturliga åtgärden!

Så himla självklart. Ingen som helst tvekan, snabbt och enkelt utan problem. Så ska en slipsten dras! Jag har nämligen bytt ut min IE9 RC till IE9 RTM. RC = Release Candidate (Version mellan Beta och skarp version) RTM = Release To Market (Skarp version) Aldrig har jag upplevt något så enkelt och smärtfritt med… Fortsätt läsa Mest naturliga åtgärden!

Klockan 17:00 släpps IE9

Jag har använt IE9 RC rätt länge nu och är mycket nöjd. Enda problemet har varit inloggningen till min bank som inte fungerat. Så jag har tills vidare betalt mina räkningar via Firefox. Men ikväll ska väl det problemet vara ur världen om jag förstått det hela rätt. Det jag gillar bäst är att jag… Fortsätt läsa Klockan 17:00 släpps IE9

Windows 7 som fil- och printerserver

Har du som jag en äldre stationär PC som du har möjligheten att placera i ditt trådlösa hemmanätverk? En PC som dessutom har den gamla printerkontakten som din gamla laserskrivare kan ansluta till. Om du dessutom tidigt satte in ett instickskort som kommunicerar med din hemma-router, då har du en filserver och printerserver där hemma.… Fortsätt läsa Windows 7 som fil- och printerserver

Jag är så barnsligt nöjd med Excel-boken

Jag kommer på mig gång på gång att hämta min nyutkomna bok om Excel 2010 från bokhyllan där mina samlade verk står tillsammans med ett antal andra bra kunskapsböcker. Min lilla tjockis är görbra, om du frågar mig och det får du fråga mig när du vill. Jag ler fortfarande åt några exempel i boken… Fortsätt läsa Jag är så barnsligt nöjd med Excel-boken