I sin iver att göra Hotmail säker att använda, så har Microsoft krånglat till det ordentligt. Min sedan många år @hotmail.com kan jag inte längre återställa av följande orsaker. För gammal E-postadress som alternativ vid återställning av lösenord. För övrigt min allra första Hotmail och inte använd på decennier. Går inte att ändra! Kan inte… Fortsätt läsa Hotmail är för krånglig att hantera!
Kategori: Microsoft
Earth Hour och Sigtuna kommun…
Sigtuna kommun inför automatisk avstängning av alla datorer i verksamheten i samband med Earth Hour. Som om det vore något speciellt. Det har jag alltid gjort från och med 1985 när jag fick min första PC på jobbet. En “egen” rutin som grundlades redan då jag hade så kallade “dumma terminaler” då man jobbade mot… Fortsätt läsa Earth Hour och Sigtuna kommun…
Analytiker: Därför är Nokias Windows-mobiler spännande!
Jag triggas av den tidigare rubriken som handlar om att en analytiker klankat ner på möjligheterna med att Nokia i kombination med Microsoft inte är någon framgång. Vänta bara! Och här kommer min analys om varför, eftersom även jag är en Analytiker! I min mobila tillvaro är PIM – Personal Information Management eller som jag… Fortsätt läsa Analytiker: Därför är Nokias Windows-mobiler spännande!
Analytiker…
Det finns en märklig population på nätet som kallar sig analytiker. Det är väl vi allihop, eller hur? Men vissa får mer uppmärksamhet än andra utan att de ifrågasätts om de är objektiva eller inte. Jag bara undrar… Detta med anledning av http://www.idg.se/2.1085/1.417638/analytiker-nokias-windowslur-en-besvikelse. Vadå besvikelse? I Sverige finns inte ens luren att köpa! Lite tidigt… Fortsätt läsa Analytiker…
Nokias Killer App!
När jag kollar hur Nokia Drive and Nokia Maps fungerar så får jag intrycket att den kommer att sopa banan med min Garmin GPS och framför allt Google Maps i min Samsung Galaxy Tab som jag har med mig när jag jobbar som taxiförare (Taxi Stockholm). Ständigt uppdaterade kartor utan extra kostnad (Att uppdatera min Garmin… Fortsätt läsa Nokias Killer App!
Nokia Lumia 800 in action!
Det här är vad jag anser är en SMART Smartphone. iPhone & Android släng er i väggen. Synd att det dröjer med lanseringen på den svenska marknaden. http://www.nokia.co.uk/gb-en/products/phone/lumia800/use/ Rolf Granlund@rigit
Tomten! Jag önskar mig en Nokia Lumia 800! En svart!
Jag har väntat såååå länge! Äntligen finns det bilder på den och den verkar såååå läcker. Min E-post i min pratlur Sony Ericsson Elm funkar inte längre och E-posten i min Galaxy Tab lämnar en massa övrigt att önska. Nu vill jag ha en mobil som hänger ihop med mitt Outlookande via Exchange och alla… Fortsätt läsa Tomten! Jag önskar mig en Nokia Lumia 800! En svart!
iPhone 4S… S för Steve Jobs?
Så har den störste innovatören inom IT avlidit. Kan det vara som så att den sista produkten som Apple lanserade fick en modellbeteckning för att till slut hylla honom. Det känns så. Därför blev det ingen version 5? Det kanske är lite makabert att tänka att den sista produkten som kom medan Steve levde kom… Fortsätt läsa iPhone 4S… S för Steve Jobs?
Microsoft/Nokia har ett ESS i rockärmen
Vi som väntar på Nokias Microsoftlurar har mycket att se fram emot. Från vad som brukar kallas för välunderrättat håll så kommer nya Phone 7 med en funktion eller App som kommer att bli smaskens för företagsanvändare. Man kommer att kunna köra Office 360 direkt från telefonen. Hur och hur bra återstår att se. Jag… Fortsätt läsa Microsoft/Nokia har ett ESS i rockärmen
Uppgradera från Vista till Windows 7
Sonen ska ner till Linköping och fortsätta sin utbildning till engelsklärare. Min uppgift blir då att städa hans Laptop. Sagt och gjort. Vi köpte en uppgradering via Microsoft.se för ca 1200 spänn och kunde efter några minuter hämta hem de tre filer som installationen består av. Själva installationen/uppgraderingen gick som tåget plus att jag avinstallerade… Fortsätt läsa Uppgradera från Vista till Windows 7
