Varför ska jag betala 4 625,00 SEK för “lätt och flexibel”? Är den dessutom lättare och flexiblare än den nya Laptop som jag nyss köpt för 2 990? Surface Pro 3 kostar nämligen 7 615 spänn via Microsofts egen hemsida, Microsoft.com.Ett annat tanke- eller räknesätt är frågan om jag vill betala 4 625 spänn för… Fortsätt läsa Surface Pro 3 är för dyr! I alla fall för den privata konsumenten.
Kategori: Datorer
Windows 7 eller Windows 8.1?
Är det någon riktig fart på uppgraderingarna från Windows 7 till Windows 8.1? Jag vet inte, men jag har mina tvivel efter att ha kollat vad det kostar sambon att uppgradera från Windows 7 Home Edition till motsvarande Windows 8.1. Ovanstående bild har alltså skapats av programmet Uppgraderingsassistenten som kollar om det överhuvudtaget går att… Fortsätt läsa Windows 7 eller Windows 8.1?
Kopplingen mellan Windows 8, OneDrive, Office 2013 och Windows Phone är stark!
Kopplingen är stark och känns dessutom naturlig när jag nu kör alla produkterna tillsammans. Det känns inte som att jag behöver några andra verktyg i min vardag. Men det finns ett stort om!Det vill till att säkerheten är stark och tillförlitlig!Skulle det senare visa sig att OneDrive är vidöppen via någon bakdörr eller på grund… Fortsätt läsa Kopplingen mellan Windows 8, OneDrive, Office 2013 och Windows Phone är stark!
Surfplatta eller Laptop?
För min del är beslutet redan fattat i och med att min gamla Laptop gav upp lagom inför bokslut och deklaration.Det blev alltså en 11-tums Laptop med Windows 8.1 i och med att tangentbord va ett måste från start. Lekte helt kort med tanken att istället skaffa en pekplatta med Windows 8, men efter att… Fortsätt läsa Surfplatta eller Laptop?
Tendensen med Windows 8.1 är…
En tydlig tendens för min del när det gäller Windows 8.1 är att jag mer och mer hittar tillbaka till hur jag använde Windows 7. Alltså i Windows 8.1. Skillnaden är minimal.Till en början försökte jag ge pekskärmen en chans, men jag märker att det “gamla” användargränssnittet från Windows 7 är det som gäller för… Fortsätt läsa Tendensen med Windows 8.1 är…
Första blogginlägget via Windows Writer i Windows 8.1!
Det gick ju smidigt fast det tog sin tid men så har jag ju inte köpt en racer precis. Men nu är jag igång med det viktigaste nämligen att blogga via Windows Writer i Windows 8.1 på min lilla fina 11 tums Toshiba. Jag ska nog erkänna att jag fick starta om nedladdningen av Windows… Fortsätt läsa Första blogginlägget via Windows Writer i Windows 8.1!
Windows 8, hmm…
Så är jag då igång med min nya lilla elva tums Toshiba med Windows 8. Alltså ännu inte 8.1 som alla säger att jag ska installera, hmm... Nej, först vill jag känna på grundversionen och försöka förstå varför så många gnällt och klagat på version 8. Det som är klart och som inte va någon… Fortsätt läsa Windows 8, hmm…
Orsaken till varför ”användarna” ratar Windows Defender i Windows 8
Det beror på att PC-leverantörerna slår av Defender samt installerar exempelvis McAfee. Jag har just köpt en liten läcker Laptop med Windows 8 och ser till min irritation att Toshiba lagt på en massa egen Bloatware inklusive McAfee samt i och med det slagit av Windows Defender. Min första åtgärd blir alltså att avinstallera en… Fortsätt läsa Orsaken till varför ”användarna” ratar Windows Defender i Windows 8
Mobilt Bredband?
Snart är det tre år sedan som jag avtalade en ny period för ett mobilt bredband hos Telia. Ombud per telefon var Dialect. Gissa om jag ångrar den affären. Dialect “lurade på mig” en period på tre år. Hur kunde jag vara så jäkla ouppmärksam. Det går dessutom över min horisont att jag medvetet skulle… Fortsätt läsa Mobilt Bredband?
Hela Windows 8.1 i en 8 tums platta, nej tack!
Läser om Toshibas Encore WT8 på PC för Allas mobilwebb och slås av insikten att Toshiba lyssnar för mycket på de så kallade kunderna. Dessa "kunder" är enligt min mening högröstade experter som inte fattar vanliga användares egentliga behov. Det blir fel nånstans!Ta exempelvis Nokias Lumia-serie som jämförelse. Bäst säljer Lumia 520! Varför då undrar… Fortsätt läsa Hela Windows 8.1 i en 8 tums platta, nej tack!
