Facebook eller inte Facebook, dé é frågan?!

Jag skrev i ett tidigare inlägg om att det är dags att lämna Facebook. Efter det så testade jag hur det är att kommentera artiklar i Aftonbladet. Jag blev lite överraskad! Dels gick det naturligtvis bra men det hedrar Aftonbladet att man kan klicka av funktionaliteten att få sin kommentar synlig i sin Facebook-logg. Vaket… Fortsätt läsa Facebook eller inte Facebook, dé é frågan?!

Microsoft/Nokia har ett ESS i rockärmen

Vi som väntar på Nokias Microsoftlurar har mycket att se fram emot. Från vad som brukar kallas för välunderrättat håll så kommer nya Phone 7 med en funktion eller App som kommer att bli smaskens för företagsanvändare. Man kommer att kunna köra Office 360 direkt från telefonen. Hur och hur bra återstår att se. Jag… Fortsätt läsa Microsoft/Nokia har ett ESS i rockärmen

Apple stoppar Samsung Galaxy Tab 10

Tydliga argument för att kolla in Samsung Galaxy Tab 7-tum som Apple inte stoppat försäljningen av eftersom Apple inte har någon motsvarighet. Kolla min långtidstest at “Tabben” via http://rigit.nu. Dessutom övergår min långtidstesta av Nokia X3-02 med Symbian 40 till ad jag kallar för Fas 2. Min sons mobil gick nyligen sönder varför han tyckte… Fortsätt läsa Apple stoppar Samsung Galaxy Tab 10

Telias underleverantörer slarvar med leveranser och avtal!

Jag har för en tid sedan förlängt både mitt mobilabonnemang och mitt trådlösa surfabonnemang via två olika callcenterföretag. Allt verkade bra med förhandlingar och ingångna avtal samt diverse prylar. Sen händer ingenting! Telisol i Malmö skickade mig en norsk variant av en Nokia X3-02 där det inte gick att ta bort alla i förväg inlagda… Fortsätt läsa Telias underleverantörer slarvar med leveranser och avtal!

Hur surfar du? Kanske såhär?

Eftersom alla browsers numera hanterar flikar så kan man spara tid genom följande metodik. När jag besöker exempelvis IDG.se eller någon tidning på nätet, så skummar jag snabbt igenom rubrikerna och de korta ingresserna för att hitta det jag vill läsa mer av. För varje intressant rubrik högerklickar jag och väljer “Öppna i ny flik”.… Fortsätt läsa Hur surfar du? Kanske såhär?