Microsofts molntjänst OneDrive är helt oslagbar i jämförelse med andra molntjänster. I alla fall om du frågar mig. Jag har nämligen både Dropbox och iCloud som alternativa moln. Att OneDrive är bäste beror mycket på att det är så enkelt att hoppa mellan olika maskiner och operativsystem. Jag har inga problem att använda min iPad… Fortsätt läsa Måste nog slå ett slag för OneDrive…
Kategori: Datorer
Office eller inte Office, de e frågan?
Jag tänkte reda ut vad Office är från Microsoft. Anledningen är att jag numera har flerårig praktisk erfarenhet av Office 365. Jaha, tänker du då! Men 365 heter det väl inte, möjligen Office 2016 eftersom Microsoft alltid angett version som årtal efter produktnamnet Office. Så 365 måste vara fel... eller hur? Nej! "Office 365" och… Fortsätt läsa Office eller inte Office, de e frågan?
Några dagsaktuella slutsatser
Som testare av billiga datorer, eller snarare pekplattor, så har jag kommit till några slutsatser som gäller idag. Vad som händer om några månader kan vända allt upp och ner. Med denna brasklapp så vill jag förmedla följande Generellt Det spelar egentligen ingen roll vad man väljer idag när det gäller fabrikat och operativsystem när… Fortsätt läsa Några dagsaktuella slutsatser
Windows 10 på liten platta
Windows 10 börjar sakteliga bli rätt bra! Speciellt när man som jag har en pekplatta på bara 8 tum med RAM på 1GB samt HD på 26GB. Då gäller det att optimera lagring samt synkronisering av OneDrive och Dropbox. Jag hittade just hur man flyttar mappen för OneDrive från C: till D: som i mitt… Fortsätt läsa Windows 10 på liten platta
Testar att blogga ”under” Android
Skriver man "i" eller "under" när man använder nåt under ett operativsystem. Jag menar att det känns naturligt att skrivas under eftersom alla appar och program jobbar underställt operativsystemet, i det här fallet Android. WordPress i Chrome Jag föredrar att blogga i ett verktyg där jag kan växla mellan Visuellt och HTML. Så den här… Fortsätt läsa Testar att blogga ”under” Android
Lyckad uppgradering av ”Lillen”
Lycklig som ett litet barn så lyckades jag uppgradera Windows i min lilla pekplatta på 8" för Windows trots utrymmesbrist både här och där. Men det satt hårt åt. Jag var tvungen att avinstallera i princip allt samt rensa och rensa samt rensa igen plus några omstarter. Uppgraderingen krävde nämligen 8GB på C: Det är… Fortsätt läsa Lyckad uppgradering av ”Lillen”
Bästa tangentbordet från Kjell & Co
Enbart 300 spänn och bäst i test om du frågar mig. Jag har en bunt externa tangentbord för pekplattor. Två från Clas Ohlson, ett vikbart från Microsoft, ett till från Kjell & Co (Linocell) som är något dyrare än ovanstående samt naturligtvis Apples eget original för 1.500 spänn och som även fungerar som skärmskydd och… Fortsätt läsa Bästa tangentbordet från Kjell & Co
Inte bara lek, men en avancerad hobby
Min lilla "åttatummare" behöver underhållas inte bara för att det är roligt utan dessutom lärorikt. Genom att pillra med denna i alla avseenden begränsade Windows-dator så måste jag anstränga mig ordentligt för att "Lillen" ska hänga med när det gäller uppdateringar och andra delar som krävs av en Windows-dator av idag. Förstår man inte det,… Fortsätt läsa Inte bara lek, men en avancerad hobby
Det blir mer och mer iPad
Det va ett tag sedan som jag var här och babblade. Men nu är det dags! En form av skrivklåda, mycket beroende på att jag skaffat en ny leksak. Ett nytt externt tangentbord från Kjell & Co. Så nu blir det till att fingra på tangenterna så att det blir något att läsa. LinocellJa så… Fortsätt läsa Det blir mer och mer iPad
Men det finns ju redan alternativ!
Lustigt med nya prylar. Ofta sätter en lansering igång nyfikenheten och inspirationen att surfa runt och läsa på. Det var ju ett bra tag sedan eftersom övergången för min del från en ren Windows-miljö till iPhone och iPAD, dolt vad som varit intressant hos Microsoft. Det finns ju dessutom redan alternativ för drygt 5000 spänn!… Fortsätt läsa Men det finns ju redan alternativ!

