Mer detaljer om «Läsvyn» i Windows Phone 8.1

Förutom att «Läsvyn» i Internet Explorer 11 är det idag vilsammaste sättet att läsa artiklar på Internet både under Windows 8.1 och Windows Phone 8.1 så finns det små detaljer att testa om man så vill.Förutom det så händer det inte speciellt mycket på mobilmarknaden för närvarande. Kan det bero på att “alla” väntar på… Fortsätt läsa Mer detaljer om «Läsvyn» i Windows Phone 8.1

«Läsvyn» i Internet Explorer 11

Duktiga Sune på IDG anser och skrev för en tid sedan att ingen använder Internet Explorer, alltså en sån där hatare av produkter från Microsoft. För övrigt är det rätt många på IDG som har ett horn i sidan angående Microsoft och deras produkter. Vi kunde se det för en tid sedan i en så… Fortsätt läsa «Läsvyn» i Internet Explorer 11

Om skärmbilder och skrevande män i T-banan

Visst är det irriterande med oss män som vägrar att hålla ihop benen när vi sitter i T-banan. Lika irriterande är det innan man kommer på hur man ska lösa ett problem med sina IT-prylar.Som tur är finns det lösningar även om det i vissa fall medför att man måste sätta sig på pungen i… Fortsätt läsa Om skärmbilder och skrevande män i T-banan

Läsvyn finns även i Safari, men…

Med lite hjälp från goda vänner så har jag till slut kunnat konstatera att nya iPhone 6 och motsvarande iPad, har funktionen “Läsvy” i browsern Safari! Det är bra så här långt! Men det finns ett “men” som är både märkligt och som visar på brister. Apples Läsvy presenterar all text i rubriktypsnittet Helvetica (San… Fortsätt läsa Läsvyn finns även i Safari, men…

Vad kan du om “Läsvyn” i Internet Explorer 11?

Troligtvis är mitt inlägg i min andra web en nyhet även för erfarna användare av Windows Phone 8.1 eller rent av Windows 8.1. Läs mitt inlägg om Läsvyn i Internet Explorer 11 som enligt min åsikt är en mindre revolution när det gäller att surfa samt läsa texter. Microsoft gör faktiskt om Internet till E-böcker!Dessutom… Fortsätt läsa Vad kan du om “Läsvyn” i Internet Explorer 11?

”Fäst på startskärmen” och ”Läsvyn”

Det är funktionen "Fäst på startskärmen" som gör Windows Phone 8.1 oslagbar just nu. Vad jag vet så har varken superdyra iPhone 6 eller plottriga Android motsvarande funktion. Om man dessutom, som jag, föredrar att surfa och läsa artiklar i "Läsläget" i Internet Explorer 11 på en 4,3 tums Lumia istället för min Laptop eller pekplatta så… Fortsätt läsa ”Fäst på startskärmen” och ”Läsvyn”