Det är inte bara priset €99 (ungefär 902 kr) som får det att vattnas i min mun. Det är ett antal faktorer som sammantaget får mig att inse att denna Nokia-lur inte bara kan göra succé i de så kallade utvecklingsländerna. Även en Mobil-nörd som undertecknad får något lystet i blicken när jag läser specifikationerna.Nokia… Fortsätt läsa Varför är Nokia X2 Dual SIM så attraktiv?
Kategori: Microsoft
Alla detaljer om Nokia X2 Dual SIM
Attraktivt pris i kombination med intressanta detaljer gör Nokia X2 till en intressant mobil även för en inbiten Windows Phone-nörd som undertecknad. Anledningen är ju att jag vill ha en pratmaskin som inte tappar all kraft under en hel dag. X2 har passningstid på runt 23 dagar/dygn samt taltid så det räcker gott och väl.Jag… Fortsätt läsa Alla detaljer om Nokia X2 Dual SIM
Nokia X2 Lanserad
Uppdaterad! Nya Nokia X2 lanserad. Läs mer på Nokias blogg http://conversations.nokia.com/2014/06/24/nokia-x2-next-generation-x/ Intressant att även Microsoft fortsätter på Nokias Android-äventyr Priset hamnar under tusenlappen. €99 som i skrivande stund är 902 spänn. Andra fakta är: 4,3 tum (som min Nokia Lumia 820). 5 MP kamera. Dual SIM, alltså jobbmobil och privat i samma lur. Tyvärr bara… Fortsätt läsa Nokia X2 Lanserad
Nokia lanserar nytt 24 juni!
Dagen före tar jag mig friheten att spekulera om vad det kan vara som kommer som en nyhet just nu. Vi får se imorgon om drygt sexton timmar om något av mina alternativ är rätt.1. Surface MiniMicrosoft har av misstag avslöjat via sin nedladdningsbara manual för Surface 3 att det existerar en Surface mini. 7… Fortsätt läsa Nokia lanserar nytt 24 juni!
Pratar Nokia/Microsoft och Dustin med varandra? Verkar inte så!
Läser man om Microsoft Devices i senaste artikeln här i IDG/IT24, för att sedan surfa till Dustin Home för att kolla vad som finns att beställa hos Dustin så blir man lätt förvirrad, milt uttryckt. Jag får intrycket av att dessa företag inte pratar med varandra?Visserligen säger Microsofts Skandinavienchef Ossi Korpela att man just nu… Fortsätt läsa Pratar Nokia/Microsoft och Dustin med varandra? Verkar inte så!
Nokia Lumia 2520 kommer snart till Sverige!
Windows 8.1 RT, 10,1 tum, Office 2013, 4G, Full HD, USB 3.0, WLAN a/b/g/n, XBOX Live Hub med mera. Ett klart intressant alternativ för det stora flertalet inom både företag och privat. Nu gäller det bara för Microsoft att sätta det rätta låga priset.Källa: http://www.nokia.comEftersom Surface Pro 3 annonserats med Windows 8.1 nyligen så kompletterar… Fortsätt läsa Nokia Lumia 2520 kommer snart till Sverige!
Surface Pro 3 är för dyr! I alla fall för den privata konsumenten.
Varför ska jag betala 4 625,00 SEK för “lätt och flexibel”? Är den dessutom lättare och flexiblare än den nya Laptop som jag nyss köpt för 2 990? Surface Pro 3 kostar nämligen 7 615 spänn via Microsofts egen hemsida, Microsoft.com.Ett annat tanke- eller räknesätt är frågan om jag vill betala 4 625 spänn för… Fortsätt läsa Surface Pro 3 är för dyr! I alla fall för den privata konsumenten.
Kopplingen mellan Windows 8, OneDrive, Office 2013 och Windows Phone är stark!
Kopplingen är stark och känns dessutom naturlig när jag nu kör alla produkterna tillsammans. Det känns inte som att jag behöver några andra verktyg i min vardag. Men det finns ett stort om!Det vill till att säkerheten är stark och tillförlitlig!Skulle det senare visa sig att OneDrive är vidöppen via någon bakdörr eller på grund… Fortsätt läsa Kopplingen mellan Windows 8, OneDrive, Office 2013 och Windows Phone är stark!
Omgiven av fyra iPhone-användare
De som har iPhone-lurar är ofta kaxiga och högröstade om sina älskade smartphones. Deras lurar är ju helt enkelt bäst.Nu hände det sig igår kväll att fyra sådana individer fick sig en lektion i vad en Nokia Lumia 820 kan erbjuda.Det hela inleddes med att min Lumia spöade skiten ur närvarande lurar när det gällde… Fortsätt läsa Omgiven av fyra iPhone-användare
Windows 8.1?
Hur jag än vrider och vänder på frågan så kommer jag hela tiden fram till samma resultat. Det är väl ingen vits att uppgradera min Laptop till Windows 8.1 när den inte har nån pekskärm?Jag är ju dessutom rätt nöjd med Windows 7!Så nya Windows får nog vänta till dess att Laptoppen går sönder eller… Fortsätt läsa Windows 8.1?
