Det var länge sedan sist…

Ooops, jag har ju en dator till. En pekplatta dessutom på bara åtta tum. Vad va det jag använde den till? Minns inte när jag loggar in, letar reda på rätt sladd för att ladda pekplattan. Tur att jag minns vilken sladd det skulle vara eftersom den var vinklad nedåt bordet till skillnad mot alla… Fortsätt läsa Det var länge sedan sist…

Kan man blogga i Word?

Att jag kan blogga i Word har jag nog berättat tidigare. Det är bara att leta reda på (söka) efter mallen som heter "Blogginlägg" i Word under Windows. Men funkar den i Word för Mac eller iOS? Det första man gör i "Blogginlägg" är att koppla upp sig till sin "Blogg Provajder". Sen är det… Fortsätt läsa Kan man blogga i Word?

Microsoft Word i iOS och MAC

Som "gammal" Word-specialist och det faktum att jag "gått över" till Apples produkter så vill jag fortsatt kunna jobba i Word som jag alltid har gjort, nämligen via det som alltid hetat FORMATMALLAR! Det finns alltså inga genvägar när det gäller denna viktiga funktionalitet. Formatmallar skall fungera samt hanteras som de alltid har gjort och… Fortsätt läsa Microsoft Word i iOS och MAC

Microsoft Word i IOS (IPAD) är ett skämt

Som glad och nöjd ägare av en ny IPAD mini 2 (16Gb) med IOS plus det faktum att jag även prenumererar på Office 365 från Microsoft så är inte allt guld och gröna skogar. I och med prenumerationen så får jag installera Office på valfritt antal datorer via min Microsoft-identitet, eller Hotmail-ID om du så… Fortsätt läsa Microsoft Word i IOS (IPAD) är ett skämt

Råttorna lämnar skeppet!

Windows 10 var ingen höjdare och jag ångrar att jag uppgraderade mina två datorer från Windows 8.1. Tur att jag har min Surface RT med Windows 8.1 RT kvar som bloggverktyg. Men inte bara det! Hur blir det med nästa telefon tror ni? Vi har just fått hem ytterligare en iPAD mini 2 Wi-Fi 16Gb… Fortsätt läsa Råttorna lämnar skeppet!

Blandade känslor… Apple och/eller Microsoft? Båda, blir svaret!

Köpet av min nya iPAD Mini 2 Wi-Fi 16Gb har vänt upp och ner på det mesta just nu. Till mitt försvar har jag länge sagt att man bör/skall koncentrera sig på en leverantör och inte blanda IT-produkter. Dessutom har jag sagt att man antingen bör satsa på det dyrare segmentet från Apple (iPhone, iPad… Fortsätt läsa Blandade känslor… Apple och/eller Microsoft? Båda, blir svaret!

Microsoft Edge och Internet Explorer 11, samt andra brister i Windows 10

Det som gör mig frustrerad med Windows 10 är att jag tycker mig märka ett trendbrott. Tidigare har nya versioner av Windows medfört förbättringar utan att tidigare funktionalitet försvunnit. Med Windows 10 har funktionalitet försvunnit som jag tidigare uppskattade i Windows 8.1. I det här inlägget visar jag på några tydliga försämringar i och med… Fortsätt läsa Microsoft Edge och Internet Explorer 11, samt andra brister i Windows 10

Är Surface-datorerna för dyra?

Du kanske tycker att jag är för gnällig, speciellt när det gäller priset för Microsoft Surface. För att du ska förstå hur jag tänker så kommer här en liten jämförelse. Jämförelsen är tagen från Dustin Home och är priserna inklusive moms. Skillnaden i pris är alltså 4 372 kr. Ingen fraktkostnad för beställning över 2 500 kr.… Fortsätt läsa Är Surface-datorerna för dyra?

OneDrive och skillnaden mellan Windows 10 och 8.1

Det är en stor skillnad mellan Windows 10 och Windows 8.1 när det gäller hur de synkroniserar filer mellan OneDrive i datorn och OneDrive i molnet. I Windows 10 har Microsoft valt att enbart synka på hel mappnivå medan Windows 8.1 klarar av att hålla reda på vilka enskilda filer som användaren vill ha tillgång… Fortsätt läsa OneDrive och skillnaden mellan Windows 10 och 8.1

OneDrive i Windows 10, fortsättningen…

OneDrive i Windows 10 har efter uppgraderingen från Windows 8.1 inte varit en dans på rosor. Men skam den som ger sig. Min drivkraft är här att det måste helt enkelt fungera, annars hade inte Microsoft rullat ut Windows 10. OneDrive är helt enkelt en för viktig del i Windows 10 för att vara ett… Fortsätt läsa OneDrive i Windows 10, fortsättningen…