Påminnelser och påminnelser!

En bra metod att ta till sig om man som jag har en iPhone är att kombinera Apples app med ”To Do”. Det jag eftersträvar är att se mina påminnelser i ”To Do” utan att starta appen. När jag startar min iPhone så får jag påminnelser från båda apparna men jag ser enbart påminnelsen i… Fortsätt läsa Påminnelser och påminnelser!

En liten detalj avgör!

I mina praktiska tester av "Påminnelser" i iOS och "To Do" i Windows så är det en liten detalj som avgör om jag använder den ena eller den andre. Med praktiska menar jag att jag använder båda varje dag genom att sätta påminnelser, anteckna samt använda alla tänkbara funktioner. Apples "Påminnelser" vinner tack vare en… Fortsätt läsa En liten detalj avgör!

Påminnelser eller To Do?

iOS har appen "Påminnelser" och Windows har "To Do". Den ena från Apple och den andra från Microsoft. Vilken är bäst? De tester och synpunkter som jag beskriver är från början ett behov av att hålla reda på mina insulinsprutor. Alltså när jag ska ta dem samt hur många enheter morgon, lunch och kväll. Det… Fortsätt läsa Påminnelser eller To Do?

Andersson Powerbank

Andersson Powerbank 20.000 PD/QC 3.0 från NetOnNet om man ska vara noga. Pris 399kr! Imponerande Powerbank! Har precis rätt kapacitet och möjligheter som jag letat efter. Min avsikt med en potent Powerbank är att alltid ladda en och annan pryl enbart med Powerbanks. Jag har nämligen några till som reserv med lägre kapacitet. Målet är… Fortsätt läsa Andersson Powerbank

Det finns AI i iPhone!

Av en slump hittade jag användbar intelligens i min iPhone 8. Jag har en uppdaterad lur, ska kanske tilläggas, med version iOS 13.2.3! Dessutom är det en AI-funktion som jag tidigare bloggat om och som jag önskat mig i tron om att Apple inte redan kommit på samma sak. BILDER kan nämligen leta reda på… Fortsätt läsa Det finns AI i iPhone!

Fitbit, smarta armbandsur!

Ibland blir impulsinköp riktigt bra! Som i tisdags när vi besökte NetOnNet i Falun i ett annat inköpsärende! Vi köpte varsitt armbandsur av märket Fitbit, fast av olika storlek, behov och pris. Fitbit Versa 2 för mig och Fitbit Charge 3 för Irene. Det visade sig nämligen att vi båda redan kollat upp vad vi… Fortsätt läsa Fitbit, smarta armbandsur!

Tips angående ommöblering av prylar

De två senaste dagarna har jag ägnat åt att städa bland elektroniska prylar. Den största förändringen är allt runt varenda laddningsbar liten pryl samt att minimera antal sladdar i samband med det. Idag måste vi tyvärr ha fyra olika sladdar eftersom elektronikbranschen inte lyckats standardisera sin prylars inkommande laddkabel. Det är Apples "Lightning", Microsofts specialare… Fortsätt läsa Tips angående ommöblering av prylar

Urbanista Stockholm del 2

Urbanista Stockholm är bättre än vad jag tills nu trott. Hittade nämligen några gamla "gummivingar" i skrivbordslådan. Med hjälp av "gummivingar" sitter nämligen Stockholm på plats och ger acceptabelt för att inte säga jättebra ljud! Har även löst var jag ska förvara vingarna eftersom de måste av och på varje gång jag ska lyssna på… Fortsätt läsa Urbanista Stockholm del 2

Urbanista Stockholm del 1

Jag köpte dem för att lyssna på musik trådlöst med en förhoppning att de skulle låta lika bra som Apples dyra motsvarighet. Men basljudet visade sig vara för klent för att lyssna på Spotify, så de blev liggande... Men så kom jag på ett annat behov! Telefonsamtal trådlöst samt filmer och en del youtube-filmer utan… Fortsätt läsa Urbanista Stockholm del 1

Har du en vakumpump?

Alltså en sån där som även kallas för "vinpump". Som man använder för att förlänga hållbarhet och smak i en vinflaska efter att man tagit bort korken. Jag har efter väl genomförd test kunnat konstatera att den även funkar för den underbara drycken "julmust"! Kolsyran är kvar efter åtminstone ett dygn i kylskåpet. Det måste… Fortsätt läsa Har du en vakumpump?