Då Windows 10 inte tillhandahåller speciellt många "vanliga" appar som man hittar i iOS och Android så får man som jag använda Edge. Alltså Microsofts senaste browser. Jag kan redan nu konstatera att jag inte saknar apparna över huvudtaget. Edge jobbar på fint med web-versionerna av de appar man kör i sin telefon typ Facebook,… Fortsätt läsa Appar och Edge
Kategori: Microsoft
Det var ett tag sedan…
... som jag jag skrev något som "Verksamhetsfilosofen". Anledningen har nog varit att det istället blivit en hel del bloggande i min andra blogg som heter "Blandat Svamlat". Microsoft Surface Go Jag märker att det var länge sedan eftersom jag först nu gått över till "Block"- formatet i Verksamhetsfilosofen. Ett format som jag använt rätt… Fortsätt läsa Det var ett tag sedan…
Jag tänkte skaffa en ny smartphone…
Men så började jag testa att använda min lilla klena 7"s Huawei som jag impulsköpte för nåt år sedan för dryga 700 spänn. Och den duger till min stora glädje rätt bra! Anledningen till att jag kollade runt både på nätet och i butiker var att jag måste lära mig hur Android fungerar som dagligt… Fortsätt läsa Jag tänkte skaffa en ny smartphone…
Påminnelser och påminnelser!
En bra metod att ta till sig om man som jag har en iPhone är att kombinera Apples app med ”To Do”. Det jag eftersträvar är att se mina påminnelser i ”To Do” utan att starta appen. När jag startar min iPhone så får jag påminnelser från båda apparna men jag ser enbart påminnelsen i… Fortsätt läsa Påminnelser och påminnelser!
Djuptest av appen ”To Do”
Jag insåg att jag måste slå av Apples "Påminnelser" i min iPhone samt köra samma checklistor enbart i appen "To Do" från Microsoft. Anledningen var att jag istället för att testa med fiktiva uppgifter så var jag kvar i tänket för "Påminnelser". Så jag slog av alla påminnelser och upprepningar i iPhone-appen samt kopierade över… Fortsätt läsa Djuptest av appen ”To Do”
En liten detalj avgör!
I mina praktiska tester av "Påminnelser" i iOS och "To Do" i Windows så är det en liten detalj som avgör om jag använder den ena eller den andre. Med praktiska menar jag att jag använder båda varje dag genom att sätta påminnelser, anteckna samt använda alla tänkbara funktioner. Apples "Påminnelser" vinner tack vare en… Fortsätt läsa En liten detalj avgör!
Påminnelser eller To Do?
iOS har appen "Påminnelser" och Windows har "To Do". Den ena från Apple och den andra från Microsoft. Vilken är bäst? De tester och synpunkter som jag beskriver är från början ett behov av att hålla reda på mina insulinsprutor. Alltså när jag ska ta dem samt hur många enheter morgon, lunch och kväll. Det… Fortsätt läsa Påminnelser eller To Do?
Det här med externa tangentbord och andra tillbehör
Måste ju testa att blogga i lurens WordPress (iPhone 8) med mitt vikbara tangentbord från Microsoft (Microsoft Foldable Keyboard). Det fungerar som du ser ganska bra. Jag kanske ska införa det som ett nytt sätt att blogga. Dessutom blir det rätt bra att ha luren liggande/horisontellt när jag skriver och laddar luren samtidigt. Men när… Fortsätt läsa Det här med externa tangentbord och andra tillbehör
USB-C är ett lyft!
Jag har skaffat lite nya prylar med USB-C. En Surface Go från Microsoft samt en Andersson Powerbank 20.000 PD/QC 3.0 från NetOnNet. Båda med USB-C! Efter stor tveksamhet samt letande/surfande efter information så hittade jag den information som medförde att jag just nu laddar min nya fina Surface Go från min Powerbank via direktkoppling från… Fortsätt läsa USB-C är ett lyft!
Tips angående ommöblering av prylar
De två senaste dagarna har jag ägnat åt att städa bland elektroniska prylar. Den största förändringen är allt runt varenda laddningsbar liten pryl samt att minimera antal sladdar i samband med det. Idag måste vi tyvärr ha fyra olika sladdar eftersom elektronikbranschen inte lyckats standardisera sin prylars inkommande laddkabel. Det är Apples "Lightning", Microsofts specialare… Fortsätt läsa Tips angående ommöblering av prylar
