Måste ju testa att blogga i lurens WordPress (iPhone 8) med mitt vikbara tangentbord från Microsoft (Microsoft Foldable Keyboard). Det fungerar som du ser ganska bra. Jag kanske ska införa det som ett nytt sätt att blogga. Dessutom blir det rätt bra att ha luren liggande/horisontellt när jag skriver och laddar luren samtidigt. Men när… Fortsätt läsa Det här med externa tangentbord och andra tillbehör
USB-C är ett lyft!
Jag har skaffat lite nya prylar med USB-C. En Surface Go från Microsoft samt en Andersson Powerbank 20.000 PD/QC 3.0 från NetOnNet. Båda med USB-C! Efter stor tveksamhet samt letande/surfande efter information så hittade jag den information som medförde att jag just nu laddar min nya fina Surface Go från min Powerbank via direktkoppling från… Fortsätt läsa USB-C är ett lyft!
Andersson Powerbank
Andersson Powerbank 20.000 PD/QC 3.0 från NetOnNet om man ska vara noga. Pris 399kr! Imponerande Powerbank! Har precis rätt kapacitet och möjligheter som jag letat efter. Min avsikt med en potent Powerbank är att alltid ladda en och annan pryl enbart med Powerbanks. Jag har nämligen några till som reserv med lägre kapacitet. Målet är… Fortsätt läsa Andersson Powerbank
USB-C kommer!
Kan tillverkarna verkligen få till en standardisering när det gäller kontakterna på kabeln? Jag hoppas det, men det finns redan en avgörande tröghetsfaktor. Våra "gamla" prylar funkar fortfarande! Alltså de som har en micro-USB som ingång från laddkabeln. Men det är påfallande hur tröga butikerna är just nu. Utbudet är skralt. Men så finns det… Fortsätt läsa USB-C kommer!
Smartphones är för svåra att använda!
Alltså för "vanliga människor". Ändå prackas vi på med reklam och information om att vi måste skaffa än "bättre" mobiltelefoner. Sen har vi alla företag, media, myndigheter med flera som hakar på och skaffar och skapar appar så det nästan ryker om mobilerna. Det är redan så komplext att hantera en "enkel smartphone" så de… Fortsätt läsa Smartphones är för svåra att använda!
Det finns AI i iPhone!
Av en slump hittade jag användbar intelligens i min iPhone 8. Jag har en uppdaterad lur, ska kanske tilläggas, med version iOS 13.2.3! Dessutom är det en AI-funktion som jag tidigare bloggat om och som jag önskat mig i tron om att Apple inte redan kommit på samma sak. BILDER kan nämligen leta reda på… Fortsätt läsa Det finns AI i iPhone!
Fitbit, smarta armbandsur!
Ibland blir impulsinköp riktigt bra! Som i tisdags när vi besökte NetOnNet i Falun i ett annat inköpsärende! Vi köpte varsitt armbandsur av märket Fitbit, fast av olika storlek, behov och pris. Fitbit Versa 2 för mig och Fitbit Charge 3 för Irene. Det visade sig nämligen att vi båda redan kollat upp vad vi… Fortsätt läsa Fitbit, smarta armbandsur!
Tips angående ommöblering av prylar
De två senaste dagarna har jag ägnat åt att städa bland elektroniska prylar. Den största förändringen är allt runt varenda laddningsbar liten pryl samt att minimera antal sladdar i samband med det. Idag måste vi tyvärr ha fyra olika sladdar eftersom elektronikbranschen inte lyckats standardisera sin prylars inkommande laddkabel. Det är Apples "Lightning", Microsofts specialare… Fortsätt läsa Tips angående ommöblering av prylar
Urbanista Stockholm del 2
Urbanista Stockholm är bättre än vad jag tills nu trott. Hittade nämligen några gamla "gummivingar" i skrivbordslådan. Med hjälp av "gummivingar" sitter nämligen Stockholm på plats och ger acceptabelt för att inte säga jättebra ljud! Har även löst var jag ska förvara vingarna eftersom de måste av och på varje gång jag ska lyssna på… Fortsätt läsa Urbanista Stockholm del 2
Urbanista Stockholm del 1
Jag köpte dem för att lyssna på musik trådlöst med en förhoppning att de skulle låta lika bra som Apples dyra motsvarighet. Men basljudet visade sig vara för klent för att lyssna på Spotify, så de blev liggande... Men så kom jag på ett annat behov! Telefonsamtal trådlöst samt filmer och en del youtube-filmer utan… Fortsätt läsa Urbanista Stockholm del 1
