Idag spelar det ingen roll vilken smartphone du väljer om man ser till de operativsystem som finns på marknaden idag. Det enda som just nu kan vara problem är Googles, eller snarare Donald Trumps, bojkott av Huawei vilket kan medföra problem med Huawei P40. Annars är det mer en smaksak vilken smartphone du väljer. Om… Fortsätt läsa Android eller iOS?
Kategori: iPhone
Bye, bye Facebook!
Efterdyningarna efter att jag gått på en fishingattack via Messenger och därmed Facebook har fått mig att tänka om! En åtgärd som jag redan genomfört är avinstallationen av både Messenger och Facebook på min iPhone. Jag litar helt enkelt inte på säkerheten i apparna. Inte så konstigt kanske, det var ju de apparna som försatte… Fortsätt läsa Bye, bye Facebook!
Bökigt att byta telefon
Att byta från en telefon till en annan är rätt enkelt om man "uppgraderar" inom samma fabrikat, men... Men om man som jag vill byta från iPhone till Sony Xperia L4 med Android som operativsystem då blir det lite bökigare. Det som även ställer till det är, när man som sambon och jag delar kalender… Fortsätt läsa Bökigt att byta telefon
Navigatortester, 1. Here
Min favorit bland navigatorappar i telefonen är just nu "Here" som finns för både iPhone och Android. Så jag måste ju jämföra den med några andra vilket kommer här i några inlägg. Men först lite om just "Here". Om Here Appen Here använde jag mycket när jag hade Nokias Windowstelefoner. Om jag minns rätt så… Fortsätt läsa Navigatortester, 1. Here
Att blogga i WordPress på 4,7”
Att när som helst slänga in ett inlägg på en av mina bloggar är nuförtiden rätt enkelt. Kombinationen WordPress och iPhone 8 med en skärm på bara 4,7” samt att skriva med upprätt lur och med båda tummarna är enkelt. Det går till och med snabbare att skriva så än när jag använder ett tangentbord.… Fortsätt läsa Att blogga i WordPress på 4,7”
Det var ett tag sedan…
... som jag jag skrev något som "Verksamhetsfilosofen". Anledningen har nog varit att det istället blivit en hel del bloggande i min andra blogg som heter "Blandat Svamlat". Microsoft Surface Go Jag märker att det var länge sedan eftersom jag först nu gått över till "Block"- formatet i Verksamhetsfilosofen. Ett format som jag använt rätt… Fortsätt läsa Det var ett tag sedan…
Android har en del Godis!
Ju mer jag använder och vispar runt i Android så hittar jag underbara lösningar som inte finns i iOS eller Windows. Jo de finns, men på andra ofta krångligare sätt. Skärmdumpar Att ta en skärmdump är busviktigt för en informatör inom IT. Man måste ju alltid illustrera vad man skriver om, oavsett om det handlar… Fortsätt läsa Android har en del Godis!
Jag tänkte skaffa en ny smartphone…
Men så började jag testa att använda min lilla klena 7"s Huawei som jag impulsköpte för nåt år sedan för dryga 700 spänn. Och den duger till min stora glädje rätt bra! Anledningen till att jag kollade runt både på nätet och i butiker var att jag måste lära mig hur Android fungerar som dagligt… Fortsätt läsa Jag tänkte skaffa en ny smartphone…
Påminnelser och påminnelser!
En bra metod att ta till sig om man som jag har en iPhone är att kombinera Apples app med ”To Do”. Det jag eftersträvar är att se mina påminnelser i ”To Do” utan att starta appen. När jag startar min iPhone så får jag påminnelser från båda apparna men jag ser enbart påminnelsen i… Fortsätt läsa Påminnelser och påminnelser!
Djuptest av appen ”To Do”
Jag insåg att jag måste slå av Apples "Påminnelser" i min iPhone samt köra samma checklistor enbart i appen "To Do" från Microsoft. Anledningen var att jag istället för att testa med fiktiva uppgifter så var jag kvar i tänket för "Påminnelser". Så jag slog av alla påminnelser och upprepningar i iPhone-appen samt kopierade över… Fortsätt läsa Djuptest av appen ”To Do”
