Mycket gnäll om Windows RT

När man idag läser om pekplattor baserat på Windows så är experterna och producenterna av plattor rörande eniga om att det ska vara full-Windows i form av version 8.1 som gäller. RT göra sig icke besvär. Om det inte vore för Microsoft och Nokia själva.Då duger Windows RT!Vadan nu detta? Vem har rätt och vem… Fortsätt läsa Mycket gnäll om Windows RT

Earth Hour och Sigtuna kommun…

Sigtuna kommun inför automatisk avstängning av alla datorer i verksamheten i samband med Earth Hour. Som om det vore något speciellt. Det har jag alltid gjort från och med 1985 när jag fick min första PC på jobbet. En “egen” rutin som grundlades redan då jag hade så kallade “dumma terminaler” då man jobbade mot… Fortsätt läsa Earth Hour och Sigtuna kommun…